maanantai 16. toukokuuta 2011

Kultaa ja multaa!

Vaikka en ole penkkiurheilija, olen ilosta sykkyrällä Suomen miesten jääkiekkojoukkueen MM-kullasta. Tällaisesta ei uskallettu edes uneksia siihen aikaan, kun itse likkalapsena seurasin jääkiekkoa. Silloin Suomen  pahimpia vastustajia olivat Neuvostoliitto ja Tsekkoslovakia, ja Suomen joukkueessa pelasivat muun muassa Juha Rantasila, Matti "Mölli" Keinonen ja Vellu Ketola. Niin vanha minä olen:)

Jääkiekkoa ja kultaa tärkeämpää itselleni on tähän aikaan vuodesta multa. Voi miten minä pidänkään siitä! Voisin viettää koko päivän kääntelemällä, haraamalla, siirtämällä ja kuokkimalla multaa. Edes sade ei pidä minua poissa mullasta. Päinvastoin. Kostea multa on just parasta! Tällaisina päivinä huomaan myös, että ideat ja ajatukset muhivat mullassa. Voi miten hienoja blogikirjoituksia teidän iloksenne olen sieltä löytänyt. Harmi vain, että kun maltan jättää mullan hetkeksi, palaan sisälle ja asetun kirjoittamaan, ne ajatukset eivät seuraa mukana. Niinpä, kun olen aikani tuijotellut tyhjää ruutua, suljen koneen ja lähden takaisin ulos työntämään sormeni multaan.

Ei kommentteja: